Článek 1 - Definice Tyto pojmy se vztahují na následující definice:

Lhůta na rozmyšlenou: lhůta, ve které může spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy. Spotřebitel: fyzická osoba, která nevykonává povolání ani nepodniká a která uzavírá s obchodníkem smlouvu na dálku. Den: kalendářní den. Smlouva: smlouva uzavřená na dálku týkající se několika výrobků a/nebo služeb, jejichž dodací a/nebo kupní povinnost je rozložena v čase. Trvalý nosič: jakýkoli nosič, který umožňuje spotřebiteli nebo podnikateli uchovávat osobně adresované informace způsobem, který umožňuje pozdější přístup k uloženým informacím a jejich reprodukci v nezměněné podobě. Právo na odstoupení od smlouvy: možnost spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku v rámci lhůty pro poskytnutí protiplnění. Podnikatel: fyzická nebo právnická osoba, která nabízí spotřebitelům výrobky a/nebo služby prostřednictvím smlouvy uzavřené na dálku. Smlouva uzavřená na dálku: smlouva, při níž se v rámci systému organizovaného podnikatelem pro prodej zboží a/nebo služeb na dálku až do uzavření smlouvy používá pouze jeden nebo více prostředků komunikace na dálku. Technologií komunikace na dálku se rozumí prostředek, který lze použít k uzavření smlouvy, aniž by se spotřebitel a obchodník nacházeli současně ve stejné místnosti. Všeobecné obchodní podmínky: Aktuální všeobecné obchodní podmínky podnikatele.

Článek 2 - Identita podnikatele

Babo E-commerce B.V., se sídlem Schimmelt 2 5611ZX, Eindhoven (bez návštěvní adresy), e-mailová adresa info@muj-maly-milacek.cz, registrovaná u obchodní komory pod číslem 88733637 a identifikačním číslem pro DPH NL864755272B01, která zprostředkovává smlouvy o dodávkách produktů dodavatele prostřednictvím webových stránek.

Článek 3 - Použitelnost

Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na všechny nabídky podnikatele, jakož i na všechny smlouvy uzavřené na dálku a objednávky uzavřené mezi podnikatelem a spotřebitelem. Před uzavřením smlouvy uzavřené na dálku musí být tyto všeobecné obchodní podmínky zpřístupněny spotřebiteli. Není-li to přiměřeně možné, musí být před uzavřením smlouvy uzavřené na dálku uvedeno, že všeobecné obchodní podmínky jsou k dispozici k nahlédnutí v provozovně podnikatele a že budou spotřebiteli na vyžádání zaslány bezplatně v nejkratším možném termínu. Je-li smlouva uzavřena na dálku elektronicky, může být text těchto všeobecných obchodních podmínek na rozdíl od předchozího odstavce a před uzavřením smlouvy na dálku zpřístupněn spotřebiteli elektronicky tak, aby si jej spotřebitel mohl snadno uložit na trvalý nosič. Není-li to přiměřeně možné, musí být před uzavřením smlouvy na dálku uvedeno, kde je možné do všeobecných obchodních podmínek elektronicky nahlédnout a že budou na žádost spotřebitele zaslány elektronicky nebo jinak bezplatně. Pokud se kromě těchto všeobecných podmínek použijí zvláštní podmínky pro výrobky nebo služby, použijí se druhý a třetí odstavec obdobně a v případě rozporu všeobecných podmínek se spotřebitel může vždy dovolávat ustanovení, které je pro něj nejvýhodnější. Pokud je jedno nebo více ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek kdykoli zcela nebo částečně neplatné nebo zrušené, smlouva a tyto obchodní podmínky jinak zůstávají v platnosti a dotyčné ustanovení se neprodleně nahradí ustanovením, které co nejvíce odpovídá původnímu ustanovení. Situace neupravené v těchto všeobecných podmínkách se posuzují v duchu těchto všeobecných podmínek. Nejasnosti ve výkladu nebo obsahu jednoho nebo více ustanovení našich všeobecných obchodních podmínek se vykládají v duchu těchto všeobecných obchodních podmínek.

Článek 4 - Nabídky

Pokud je doba platnosti nabídky omezena nebo podmíněna, musí to být v nabídce výslovně uvedeno. Nabídka je nezávazná. Podnikatel je oprávněn nabídku měnit a upravovat. Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených výrobků a/nebo služeb. Popis je dostatečně podrobný, aby spotřebitel mohl nabídku řádně posoudit. Pokud podnikatel používá obrázky, jsou věrným zobrazením nabízených výrobků a/nebo služeb. Zjevné chyby nebo opomenutí v nabídce nejsou pro podnikatele závazné. Veškeré obrázky, specifikace a informace v nabídce jsou orientační a nemohou být důvodem k náhradě škody nebo k odstoupení od smlouvy. Obrázky výrobků jsou věrným zobrazením nabízených výrobků. Podnikatel nemůže zaručit, že zobrazené barvy přesně odpovídají skutečným barvám výrobků. V případě poškození obalu vrátíme až 10 % z kupní ceny daného výrobku. Každá nabídka obsahuje takové informace, aby bylo spotřebiteli jasné, jaká práva a povinnosti jsou s přijetím nabídky spojena. To se týká zejména: - Ceny včetně daní a případných dovozních cel. Tyto dodatečné náklady nese zákazník a na své riziko. Poštovní a/nebo kurýrní služba používá zvláštní pravidla pro dovozní cla. Tento systém platí, pokud je zboží dováženo do místa určení v EU, jako v tomto případě. Poštovní a/nebo kurýrní služba vybírá DPH (buď společně s celními poplatky, nebo odděleně od nich) od příjemců v okamžiku doručení nebo při vyzvednutí zboží příjemcem. Výše splatné DPH se vypočítá na základě sazby DPH platné v zemi určení. Výše splatného dovozního cla závisí na zemi určení a na zařazení daného zboží. - Způsob, jakým bude dohoda uzavřena a jaké úkony jsou k tomu zapotřebí. - Zda se uplatní právo na odstoupení od smlouvy. Pokud se právo na odstoupení od smlouvy uplatňuje, měly by být podmínky a formulář pro odstoupení od smlouvy součástí nabídky. - Způsob platby, doručení a provedení dohody. - Lhůta pro přijetí nabídky nebo lhůta, v níž podnikatel ručí za cenu. - Výše sazby za komunikaci na dálku, pokud jsou náklady na použití komunikačních prostředků na dálku vypočítány na jiném základě než na základě běžné základní sazby za použitý komunikační prostředek. - Zda je smlouva po jejím uzavření archivována, a pokud ano, jakým způsobem k ní může spotřebitel přistupovat. - Způsob, jakým může spotřebitel před uzavřením smlouvy zkontrolovat a případně opravit informace, které podle smlouvy poskytl. - Případné další jazyky, v nichž lze smlouvu uzavřít, kromě nizozemštiny. - Kodexy chování, kterým podnikatel podléhá, a způsob, jakým může spotřebitel do těchto kodexů chování elektronicky nahlédnout. - Minimální doba trvání smlouvy uzavřené na dálku v případě prodloužené transakce. - Minimální doba trvání smlouvy uzavřené na dálku v případě smlouvy zahrnující pravidelné dodávky zboží nebo služeb. - Podmínky pro ukončení smlouvy, pokud doba trvání smlouvy přesáhne jeden rok nebo je smlouva uzavřena na dobu neurčitou. - Podmínky pro ukončení smlouvy v případě, že smlouva trvá déle než jeden rok nebo je uzavřena na dobu neurčitou. - Pokud smlouva zahrnuje stálé nebo pravidelné dodávky zboží nebo služeb, vztahuje se ustanovení předchozího odstavce pouze na první dodávku.

Článek 5 - Smlouva

Smlouva je uzavřena s výhradou ustanovení odstavce 4 v okamžiku, kdy spotřebitel přijme nabídku a splní příslušné podmínky. Pokud spotřebitel přijal nabídku elektronicky, podnikatel neprodleně potvrdí přijetí nabídky elektronicky. Dokud není přijetí uvedeného přijetí potvrzeno, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Je-li smlouva uzavřena elektronicky, podnikatel přijme vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení elektronického přenosu dat a zajistí bezpečné webové prostředí. Může-li spotřebitel platit elektronicky, podnikatel dodržuje vhodná bezpečnostní opatření. Podnikatel se může - v rámci zákona - informovat o schopnosti spotřebitele dostát svým platebním závazkům, jakož i o všech skutečnostech a faktorech významných pro odpovědné uzavření smlouvy na dálku. Má-li podnikatel na základě tohoto šetření dobré důvody smlouvu neuzavřít, je oprávněn objednávku nebo žádost s uvedením důvodů odmítnout nebo k plnění připojit zvláštní podmínky. Spolu s výrobkem nebo službou zašle podnikatel spotřebiteli písemně nebo takovým způsobem, aby je spotřebitel mohl přístupným způsobem uložit na trvalý nosič, tyto informace: - adresu provozovny podnikatele, kde může spotřebitel uplatnit reklamaci. - Podmínky, za kterých může spotřebitel využít práva na odstoupení od smlouvy, a způsob, jakým může spotřebitel toto právo uplatnit, nebo jasné prohlášení o vyloučení práva na odstoupení od smlouvy. - Informace o zárukách a stávajícím servisu po nákupu. - Údaje obsažené v čl. 4 odst. 3 těchto podmínek, pokud podnikatel tyto údaje neposkytl spotřebiteli již před uzavřením smlouvy. - Požadavky na ukončení smlouvy, pokud smlouva trvá déle než jeden rok nebo je uzavřena na dobu neurčitou. V případě prodloužené transakce se ustanovení předchozího odstavce vztahuje pouze na první dodávku.

Článek 6 - Právo na odstoupení od smlouvy

Při dodání výrobků: Při nákupu výrobků má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu po dobu 14 dnů. Tato lhůta na rozmyšlenou začíná běžet dnem následujícím po převzetí výrobku spotřebitelem nebo zástupcem předem určeným spotřebitelem a oznámeným podnikateli. Během doby na rozmyšlenou bude spotřebitel s výrobkem a obalem zacházet opatrně. Výrobek rozbalí nebo použije pouze v rozsahu nezbytném pro zjištění povahy, vlastností a fungování výrobku. Platí zde zásada, že spotřebitel smí s výrobkem manipulovat a prohlížet si jej pouze tak, jak by to směl dělat v obchodě. Spotřebitel odpovídá pouze za znehodnocení výrobku, které je důsledkem způsobu nakládání s výrobkem nad rámec toho, co je povoleno v odstavci 1. Spotřebitel neodpovídá za znehodnocení výrobku, pokud mu podnikatel před uzavřením smlouvy nebo při uzavření smlouvy neposkytl všechny zákonem požadované informace o právu na odstoupení od smlouvy.

Článek 7 - Náklady v případě odstoupení od smlouvy

Uplatní-li spotřebitel své právo na odstoupení od smlouvy, nese náklady na vrácení zboží spotřebitel. Pokud spotřebitel zaplatil určitou částku, podnikatel mu ji vrátí co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Podmínkou zde však je, že výrobek již byl podnikatelem přijat zpět nebo lze předložit průkazný důkaz o úplném vrácení. Vrácení peněz bude provedeno stejným způsobem platby, jaký použil spotřebitel, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasí s jiným způsobem. Vrácení peněz je pro spotřebitele bezplatné. Pokud si spotřebitel zvolil dražší způsob doručení, než je nejlevnější standardní doručení, nemusí podnikatel dodatečné náklady na dražší způsob doručení vracet.

Článek 8 - Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy

Podnikatel může vyloučit právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy u výrobků popsaných v odstavcích 2 a 3. Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy je možné pouze u výrobků: - které byly vytvořeny podnikatelem v souladu se specifikacemi spotřebitele. - které jsou zjevně osobní povahy. - které nelze vrátit vzhledem k jejich povaze. - které se mohou rychle znehodnotit nebo zastarat. - jejichž cena závisí na výkyvech na finančním trhu, které podnikatel nemůže ovlivnit. - U jednotlivých novin a časopisů. - U audio a video nahrávek a počítačového softwaru, u nichž spotřebitel porušil pečeť. - Hygienické výrobky, u nichž spotřebitel porušil pečeť. - U výrobků, které jsou po dodání neodvolatelně smíchány s jinými výrobky vzhledem k jejich povaze. - Na zapečetěné výrobky, které nelze vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo hygieny a jejichž pečeť byla po dodání porušena.

Článek 9 - Cena

Během doby platnosti uvedené v nabídce se ceny nabízených výrobků a/nebo služeb nezvyšují, s výjimkou změn cen v důsledku změn sazeb DPH. Na rozdíl od předchozího odstavce může podnikatel nabízet výrobky nebo služby, jejichž ceny podléhají výkyvům na finančním trhu, na které podnikatel nemá vliv, za proměnlivé ceny. V nabídce musí být uvedena možnost, že podléhají kolísání, a skutečnost, že veškeré uvedené ceny jsou cenami cílovými. Zvýšení cen do 3 měsíců od uzavření smlouvy je přípustné pouze v případě, že vyplývá ze zákonných předpisů nebo ustanovení. Zvýšení cen od 3 měsíců po uzavření smlouvy je přípustné pouze tehdy, pokud to podnikatel stanovil a: - spotřebitel je oprávněn vypovědět smlouvu s účinností ode dne, kdy zvýšení ceny nabylo účinnosti. Ceny uvedené v nabídce výrobků nebo služeb jsou včetně DPH.

Článek 10 - Shoda a záruka

Podnikatel zaručuje, že výrobky a/nebo služby jsou v souladu se smlouvou, se specifikacemi uvedenými v nabídce, s přiměřenými požadavky na použitelnost a/nebo spolehlivost a se zákonnými ustanoveními platnými ke dni uzavření smlouvy a/nebo s vládními nařízeními. Je-li to dohodnuto, podnikatel rovněž zaručuje, že výrobek je vhodný pro jiné než běžné použití. Záruka poskytnutá podnikatelem, výrobcem nebo dovozcem nemá vliv na zákonná práva a nároky, které může spotřebitel na základě smlouvy uplatnit vůči podnikateli.

Článek 11 - Dodání a plnění

Podnikatel je povinen věnovat maximální možnou péči při přijímání a realizaci objednávek výrobků a při posuzování žádostí o poskytnutí služeb. Místem dodání je adresa, kterou spotřebitel sdělil podniku. S výhradou toho, co je uvedeno v článku 4 těchto všeobecných obchodních podmínek, podnik provede přijaté objednávky urychleně, nejpozději však do 30 dnů, pokud nebyla dohodnuta delší dodací lhůta. Pokud se dodání zpozdí nebo pokud objednávka nemůže být vyřízena nebo je vyřízena pouze částečně, bude o tom spotřebitel informován nejpozději do 30 dnů od podání objednávky. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez jakýchkoli nákladů a má nárok na jakoukoli náhradu. V případě ukončení smlouvy podle předchozího odstavce podnikatel vrátí částku, kterou spotřebitel zaplatil, co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů od ukončení smlouvy. Pokud se ukáže, že dodání objednaného výrobku není možné, podnikatel se vynasnaží poskytnout náhradní výrobek. Skutečnost, že je dodáván náhradní předmět, bude jasně a srozumitelně uvedena nejpozději při dodání. U náhradního zboží nelze vyloučit právo na odstoupení od smlouvy. Náklady na případnou zpětnou přepravu nese podnikatel. Nebezpečí poškození a/nebo ztráty výrobků nese podnikatel až do okamžiku doručení spotřebiteli nebo předem určenému a podnikateli oznámenému zástupci, pokud není výslovně dohodnuto jinak.

Článek 12 - Rozšířené transakce: Doba trvání, ukončení a obnovení

Ukončení: Spotřebitel může kdykoli vypovědět smlouvu, která byla uzavřena na dobu neurčitou a která se vztahuje na pravidelné dodávky výrobků (včetně elektřiny) nebo služeb, s výhradou dohodnutých pravidel pro výpověď a výpovědní lhůty v délce nejvýše jednoho měsíce. Spotřebitel může kdykoli vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu určitou, která se vztahuje na pravidelné dodávky výrobků (včetně elektřiny) nebo služeb, a to ke konci stanoveného období, s výhradou dohodnutých pravidel pro ukončení smlouvy a výpovědní lhůty v délce nejvýše jednoho měsíce. Spotřebitel může, pokud jde o smlouvy uvedené v předchozích odstavcích: - vypovědět je kdykoli a není omezen na výpověď v určitém čase nebo v určitém období; - vypovědět je alespoň stejným způsobem, jakým je uzavřel; - vypovědět je vždy se stejnou výpovědní lhůtou, jakou si podnikatel stanovil. Prodloužení: Smlouva, která byla uzavřena na dobu určitou a která se vztahuje na pravidelné dodávky výrobků (včetně elektřiny) nebo služeb, nemůže být mlčky prodloužena nebo obnovena na dobu určitou delší než jeden rok. Pokud byla smlouva uvedená v předchozím odstavci mlčky prodloužena nebo obnovena na dobu určitou delší než jeden rok, může ji spotřebitel kdykoli vypovědět s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc. Výpovědní lhůta činí nejvýše tři měsíce v případě, že se smlouva vztahuje na pravidelné, avšak méně než jednou měsíčně, doručování novin, týdeníků, časopisů a magazínů. Smlouva uzavřená na dobu určitou, která se vztahuje na pravidelné dodávání výrobků nebo služeb, může být mlčky prodloužena na dobu neurčitou, pouze pokud ji spotřebitel může kdykoli vypovědět s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc a s výpovědní lhůtou nepřesahující tři měsíce, pokud se smlouva vztahuje na pravidelné, avšak méně než jednou měsíčně, dodávání novin, týdeníků, časopisů a magazínů. Smlouva s omezenou dobou trvání na pravidelné dodávání novin, týdeníků a časopisů (zkušební nebo úvodní předplatné) nepokračuje mlčky a končí automaticky uplynutím zkušební nebo úvodní doby. Doba trvání: Pokud je doba trvání smlouvy delší než jeden rok, může spotřebitel smlouvu kdykoli po uplynutí jednoho roku vypovědět s výpovědní lhůtou v délce nejvýše jednoho měsíce, ledaže rozumnost a spravedlnost brání ukončení smlouvy před uplynutím sjednané doby.

Článek 13 - Platba

Není-li dohodnuto jinak, musí být částky, které spotřebitel dluží, zaplaceny do 14 dnů od začátku lhůty na rozmyšlenou podle čl. 6 odst. 1. V případě smlouvy o poskytnutí služby začíná tato lhůta běžet poté, co spotřebitel obdrží potvrzení o uzavření smlouvy. Při prodeji výrobků spotřebitelům nesmí všeobecné obchodní podmínky nikdy stanovit zálohu vyšší než 50 %. Pokud byla stanovena záloha, nemůže spotřebitel uplatňovat žádná práva týkající se provedení dané objednávky nebo služby (služeb) před zaplacením stanovené zálohy. Spotřebitel má povinnost neprodleně oznámit podnikateli nepřesnosti v poskytnutých nebo uvedených platebních údajích.

Článek 14 - Postup při podávání stížností

Podnikatel má dostatečně zveřejněný reklamační řád a stížnosti vyřizuje v souladu s tímto reklamačním řádem. Reklamace plnění smlouvy musí být podnikateli podána úplně a jasně popsaná v přiměřené lhůtě poté, co spotřebitel zjistil vady. Na stížnosti podané podnikateli bude odpovězeno ve lhůtě 14 dnů ode dne jejich obdržení. Vyžaduje-li stížnost předvídatelně delší dobu vyřízení, odpoví podnikatel ve lhůtě 14 dnů s oznámením o přijetí a uvedením, kdy může spotřebitel očekávat podrobnější odpověď. Nelze-li stížnost vyřešit vzájemnou dohodou, vzniká spor, který podléhá režimu řešení sporů.

Článek 15 - Spory

Smlouvy mezi podnikatelem a spotřebitelem, na které se vztahují tyto všeobecné obchodní podmínky, se řídí výhradně nizozemským právem. Spory mezi spotřebitelem a podnikatelem o uzavření nebo plnění smluv týkajících se výrobků a služeb, které mají být dodány nebo dodány tímto podnikatelem, mohou spotřebitel i podnikatel předložit webovému obchodu Výboru pro řešení sporů, PO Box 90600, 2509 LP v Haagu (www.sgc.nl). Výbor pro spory se bude sporem zabývat pouze v případě, že spotřebitel nejprve v přiměřené lhůtě podal stížnost podnikateli. Nepodaří-li se stížnost vyřešit vzájemnou dohodou, vzniká spor, který podléhá režimu řešení sporů.

Článek 16 - Dodatečná nebo odlišná ustanovení

Dodatečná ustanovení nebo ustanovení odchylná od těchto všeobecných podmínek nesmí být v neprospěch spotřebitele a musí být zaznamenána písemně nebo takovým způsobem, aby je spotřebitel mohl uchovávat přístupným způsobem na trvalém nosiči.

Článek 17 - Změna všeobecných obchodních podmínek Stichting Webshop Keurmerk

Změny těchto všeobecných obchodních podmínek jsou platné až po jejich zveřejnění vhodným způsobem s tím, že v případě platných změn v průběhu platnosti nabídky má přednost ustanovení, které je pro spotřebitele nejvýhodnější. Na smlouvy mezi podnikatelem a spotřebitelem, na které se vztahují tyto všeobecné obchodní podmínky, se vztahuje nizozemské právo.